Thursday, June 2, 2011

"Mina olen ookean - lapseootel keskkonnateadlase päevik" Sandra Steingraber

Kui seda raamatut lugema hakkasin ei osanud oodata, et see saab olema nii raske. Kõik need keerulised seletused kõikidest ökoloogilistest juhtumitest. Liiga detailne, et oleks olnud nn. mõnus lugeda.
Aga palju uusi teadmisi sain sellegipoolest. Kasvõi seee, kui hull on olnud Jaapanis inimeste elu tänu sellele, et on lastud kemikaalne veekogudesse. Samuti shkeeris mind teada saamine, et kõik need kemikaalid hävitavad ka praegu meie maailma. Õnneks oli hea lugeda, et mõni kemikaal pole kunagi Eestis kasutusel olnud, kuid ikkagi tegi selle raamatu lugemine mind ettevaatlikumaks. Pean tegelikult siiani koguaeg oma kallile mehele korruama, et ta sipelgamürki ei kasutaks vaid äädikat või meresoola sipelgate eemale tõrjumiseks kasutaks.
Tegelikult juba enne selle raamatu lugemist hakkasin ma prügi sorteerima. Mitte küll nii nagu ma unistaks, kuid vähemalt nii palju kui mul võimalik. Aga kilekottide kasutamist mul ei õnnestu kuidagi vähemaks organiseerida. :S Tunnistan, et olen selle kohapealt halb inimene.
Tänu sellele raamatule olen mõelnud ka selle peale, et huvitav millist elu hakkavad meie lapsed elama? Kas mul õnnestub neid kasvatada sellisteks, et nad ei hävita meie maailma? Kasutaks vähem vett, elektrit ja sorteeriks prügi? Eks see ole meie enda teha.
Ma isegi ei taha kirjutada siin nendest jubedatest väärarenguga sündinud lastest mida Sandra väga detailselt analüüsis - miks, kuidas, millal, miks? Oeh, pisar tulbe silma - eks see on sellepärast, et ma ise olen ema ja ma ei tahaks, et keegi midagi sellist peaks oma elus läbi elama. Jube!
Selle raamatu kirjtuamine oli tõesti vajalik - kõikide selliste asjade kirjutamine on vajalik, et inimesed avaksid oma silmad ja ei hävitaks maailma meie ümber. See raamat võiks olla keskkoolis kohustuslik kirjandus, et juba varakult saaksid inimesed aru, kui oluline on elada nii et sa arvestaksid kõigega, mis sinu ümber toimub! Ja loomulikult on see raamat tõesti asjalik nendele kes planeerivad beebisid ja kes on beebiootel ning kõigile emmedele-issidele! Loodan väga, et see raamat jõuab inimesteni ja inimesed muudavad ennast. Mina olen ennast kindlasti muutnud!

No comments:

Post a Comment